سپهتن- سامانه پایش تردد ناوگان

سپهتن sepahtan سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان درخواست نمایندگی سپهتن ,(سپهتن) , ردیاب اتوبوس های بین شهری , پروژه راهداری , ردیاب پلیس راه


نصب سامانه "سپهتن" در اتوبوس های مسافربری اجباری است

نصب سامانه "سپهتن" در اتوبوس های مسافربری اجباری است.

نصب سامانه

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی از نصب سامانه "سپهتن" در تمامی اتوبوس‌های مسافربری در استان خبر داد و گفت: این دستگاه به صورت هوشمند تمامی تخلفات رانندگان را ثبت کرده و به مرکز اعلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ جواد ناموران در نشست خبری با اصحاب رسانه از نصب سامانه "سپهتن" در تمامی اتوبوس‌های مسافربری در استان خبر داد و اظهار کرد: این دستگاه به صورت هوشمند تمامی تخلفات رانندگان را ثبت کرده و به مرکز اعلام می‌کند، با نصب این دستگاه دیگر نیازی به توقف رانندگان در پلیس راه ها نیست. تمامی اتوبوس‌های مسافربری که در محورهای تبریز - تهران، تبریز- مشهد، تبریز - شیراز و تبریز - اصفهان تردد می‌کنند، باید با پرداخت هزینه یک میلیون و 600 هزار تومان این دستگاه را در اتوبوس‌های خود نصب کنند.

وی افزود: اتوبوس‌هایی که این دستگاه را نصب نکرده باشند، از ابتدای تیرماه سال جاری نمی‌توانند در محورهای نامبرده تردد کنند.  

وی با بیان اینکه این دستگاه به صورت لحظه به لحظه حرکات راننده را کنترل می‌کند، تاکید کرد: راننده قبل از حرکت باید گواهینامه هوشمند خود را در دستگاه ثبت نماید، اگر چنانچه دستگاه این گواهینامه را تایید نکند راننده حق حرکت از مبدا را ندارد.

ناموران ادامه داد: این دستگاه مجهز به سه سنسور خواب آلودگی، استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی است و در صورت مشاهده هر کدام از این سه مورد آن را به مرکز اعلام کرده و در اولین پلیس راه این اتوبوس متوقف خواهد شد.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی امنیت ترافیکی را جزو اولویت‌های ناجا دانسته و گفت: از سال 89 تا سال 94، تعداد افراد فوتی در تصادفات رانندگی استان، 101 نفر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته محدوده بناب بحرانی‌ترین پاسگاه از لحاظ تعداد تصادفات در استان بوده است، اظهار کرد: در سه ماهه سال جاری تعداد تصادفات منجر به فوت از 109 فقره به 89 فقره کاهش یافته است که 47 درصد از متوفیان در این تصادفات در راه‌های اصلی، 12 درصد در آزادراه ها، 25 درصد در راه‌های فرعی و 15 درصد در راه‌های روستایی جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: 38 درصد از متوفیان تصادفات سه ماه نخست سال جاری به دلیل انحراف و تجاوز به چپ بوده است که بیشترین آمار در میان دلایل تصادفات را به خود اختصاص داده است.

ناموران با بیان اینکه به زودی دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت در کلیه محورهای مواصلاتی استان نصب می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر 32 دستگاه دوربین در محورهای تبریز- زنجان، تبریز- بناب، اتوبان شهید کسایی، تبریز- آذرشهر، تبریز- صوفیان و تبریز- میانه سرعت خودروها را کنترل می‌کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری 50 نفر در  تصادفات خودرو به خودرو و 20 نفر در اثر واژگونی خودرو که متاسفانه آمار بالایی را در استان ما به خود اختصاص داده است، جان خود را از دست داده‌اند.

نصب سامانه

نصب سامانه

نصب سامانه

نصب سامانه

منبع: ایسنا-تبریز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شرکت کارنو نمایندگی رسمی شرکت رادشید در استان آذربایجان شرقی (تبریز) که با ارائه خدمات جهت اجرایی پروژه ملی سامانه سپهتن به دستور سازمان راهداری و جاده ای کشور و پلیس راهور فاوا ناجا امسال فعالیت خود را آغاز نموده و مفتخر است بتواند تمامی وسیله های نقلیه اعم از ناوگان های عمومی ، حمل و نقل های بین المللی ، تولید گنندگان خودروهای سنگین و نفتکش ها را به دستگاه سپهتن رادشید در استان آذربایجان شرقی شهر تبریز مجهز نماید. امیدواریم با افتتاح و راه اندازی این پروژه عظیم بتوانیم کلیه خدمات فروش و نصب سامانه سپهتن را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت ممکن در اختیار مشتریان گرامی شهر تبریز قرار دهیم.