سپهتن- سامانه پایش تردد ناوگان

سپهتن sepahtan سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان درخواست نمایندگی سپهتن ,(سپهتن) , ردیاب اتوبوس های بین شهری , پروژه راهداری , ردیاب پلیس راه


قانون اجرای سامانه سپهتن

قانون اجرای سامانه سپهتن

مصوبه هیأت دولت برای توسعه کاربردهای فناوری ارتباطات خودرویی در حمل‌ونقل شهری

توسعه کاربردهای فناوری ارتباطات خودرویی به همان میزان و شاید بیشتر، که به زیرساخت‌‌های فنی و یکپارچه‌سازی با سامانه‌‌های حمل‌‌ونقل هوشمند (ITS) نیازمند است، لازم دارد که از پشتیبانی‌‌های قانونی و الزامات اجرایی مورد نیاز برخوردار باشد.

این مهم در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته و هر یک از این کشورها به نوعی درصدد ایجاد زیرساخت‌‌های قانونی مورد نیاز برای توسعه این فناوری برآمده‌‌اند.

به عنوان مثال پیشنهاد قانون اجباری کردن نصب تجهیزات این فناوری بر روی خودروهای جدید در آمریکا هم اینک مراحل خود را برای تصویب سپری می‌‌کند و پیش‌بینی می‌شود که این قانون در سال 2018 به تصویب برسد.

ما نیز در کشور به طور جدی نیازمند توجه به تدوین الزامات قانونی و رویه‌‌های اجرایی مورد نیاز برای توسعه این فناوری هستیم.

با توجه به ماهیت فناوری ارتباطات خودرویی که دستگاه‌‌های اجرایی و ذینفعان متعددی، بهره‌‌بردار و دست‌‌اندرکار آن خواهند بود، ضروری است به‌طور هماهنگ و در اسناد مرتبط با توسعه صنعت حمل‌‌ونقل که از سوی دستگاه‌‌های مختلف تدوین می‌‌شود، به موضوع ایجاد زمینه‌‌های به‌کارگیری این فناوری در تعامل با سایر سامانه‌‌های حمل‌‌ونقل پرداخته شود.

خوشبختانه این رویکرد با نگاه آینده‌‌نگرانه در تدوین سند اهداف و سیاست‌‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمستان 1392 آغاز شده است. در این سند به‌کارگیری فناوری ارتباطات خودرویی به عنوان یکی از سیاست‌‌های این وزارتخانه برای تولید خودرو رقابت‌‌پذیر معرفی شده است.

اسنادی از این دست در بخش‌‌های مختلف مانند سند معماری حمل‌‌ونقل هوشمند ملی در حوزه حمل‌‌ونقل لازم هستند تا زمینه‌‌های توجه به توسعه کاربردهای فناوری ارتباطات خودرویی، و بالاتر از آن، توجه به یکپارچه‌‌سازی کابردهای این فناوری با سایر سامانه‌‌های مرتبط فراهم آید.

اما این اسناد برای توسعه مورد نظر کافی نیستند و ضروری است قوانین و مصوبه‌های لازم‌‌الاجرا نیز برای پشتیبانی از توسعه کاربردهای فناوری وجود داشته باشند.

خوشبختانه به پیشنهاد وزارت کشور و آگاهی مسئولان این وزارتخانه از قابلیت‌‌های فناوری ارتباطات خودرویی، هیأت محترم وزیران به استناد اصل 134 قانون اساسی ج.ا.ا. در تاریخ 13/08/94 مواردی را مربوط به امور حمل‌‌ونقل شهری به تصویب رسانیده است یک مورد آن به الزام به‌کارگیری فناوری CVT در سامانه‌‌های حمل‌‌ونقل شهری مربوط است.

این مصوبه به شماره 119512/51024 در تاریخ 10/09/94 با امضاء معاون اول محترم ریاست جمهور به دستگاه‌‌های اجرایی ذی‌‌ربط ابلاغ شده است.

در ردیف 5 از جدول مربوط به «سامانه‌‌های حمل‌‌ونقل عمومی در سفرهای شهری» این مصوبه، «الزام در بکارگیری فناوری‌‌های پیشرفته حوزه ارتباطات از جمله ارتباطات خودرویی (CVT) در ناوگان حمل‌‌ونقل درون‌‌شهری» آمده است که یک اقدام پشتیبان مهم برای توسعه کاربردهای فناوری ارتباطات خودرویی محسوب می‌‌شود. تصویر زیر جدول فوق‌‌الذکر در صفحه سوم این مصوبه را نشان می‌‌دهد.

منبع: تین نیوز

قانون اجرای سامانه سپهتن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شرکت کارنو نمایندگی رسمی شرکت رادشید در استان آذربایجان شرقی (تبریز) که با ارائه خدمات جهت اجرایی پروژه ملی سامانه سپهتن به دستور سازمان راهداری و جاده ای کشور و پلیس راهور فاوا ناجا امسال فعالیت خود را آغاز نموده و مفتخر است بتواند تمامی وسیله های نقلیه اعم از ناوگان های عمومی ، حمل و نقل های بین المللی ، تولید گنندگان خودروهای سنگین و نفتکش ها را به دستگاه سپهتن رادشید در استان آذربایجان شرقی شهر تبریز مجهز نماید. امیدواریم با افتتاح و راه اندازی این پروژه عظیم بتوانیم کلیه خدمات فروش و نصب سامانه سپهتن را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت ممکن در اختیار مشتریان گرامی شهر تبریز قرار دهیم.